16
آبان

مدیریت ذهن 2

کنترل ذهن

 

درادامه مدیریت ذهن جلسه اول باید بگوییم که کنترل ذهن یه عملیات بسیار مهم در زندگی انسان هست. موضوعی که وجود داره اینه که معمولا کنترل ذهن آسون تر از کنترل دل هست. آدم به این راحتیا نمیتونه دل خودش رو کنترل کنه! مثلا نمیتونه به دلش بگه زود باش به فلان چیز علاقمند شو! یا بگه زود باش بترس از خدا!

یا مثلا آدم اگه به دلش بگه نترس از سختی ها و رنج ها! میگه تو بگو ولی من میترسم!!!

ذهن هر جا رفت دل هم به دنبالش میره و آدم دیگه نمیتونه دلش رو کنترل کنه.

ریشه خیلی از روابط حرام هم همین موضوع هست. کسی که کلا فکرش توی پیدا کردن دوست جنس مخالف باشه، به این کار علاقه پیدا میکنه و وقتی سراغ این کار رفت دیگه نمیتونه دست از این کار برداره.

برای همین آدم باید تمرین کنه که ذهنش رو کنترل کنه تا بعدا به علاقه ها و رفتارهای منفی کشیده نشه.

معمولا سفارشاتی که برای دل انسان وجود داره، عمدتا منظورشون ذهن انسان هست. چون آدم میتونه ذهن خودش رو کنترل کنه شما میتونی خودت رو کنترل کنی که به چی فکر کنی و به چی فکر نکنی

و کدوم موضوع رو بهش توجه کنی یا توجه نکنی.

و جالبه که اگه انسان بخواد خودش رو کنترل کنه که یه کاری رو انجام نده، حتما باید اول ذهن خودش رو کنترل کنه که به اون چیز حتی فکر هم نکنه.

ادامه »


free b2evolution skin
23
مهر

بهداشت روان و سلامت ذهن

چگونه به بهداشت روان خودمان کمک کنیم؟

1. درک و یافتن زمینه‌های آسیب پذیری

 شناخت موقعیت هایی که شما را خشمگین می‌کند یا واکنش تندی در شما ایجاد می‌کند، می‌تواند شما را در برابر فشارهای روانی محافظت کند. اگر افراد خاص شما را خشمگین می‌سازند، یا باید از آنها دوری گزینید یا بکوشید دریابید، چه چیزی در آنان وجود دارد که شما را این قدر ناراحت می‌کند.

    2.  مدیریت زمان

 از کار زیاد سنگین دوری کنید. با گنجانیدن زمان کافی برای استراحت، آرامش، خوابیدن، خوردن، تمرین کردن و اجتماعی شدن ساعاتتان را تنظیم کنید.

   3.  انجام به موقع کارها

  هر کاری را به موقع انجام دهید، چرا که انجام به موقع فعالیتها از احساس درماندگی جلوگیری می‌کند. انجام هر کاری را یک کمی زودتر شروع کنید، زیرا این کار نه تنها باعث بالا رفتن اعتماد به نفس می‌شود بلکه باعث کمک به بهداشت روانی می‌گردد.

   4. احترام به خود

 قدر و منزلت خود را بدانید، زیرا تجربه نشان داده است افرادی که به خود ارزش قائل اند، تواناییهای خود را خوب تشخیص می‌دهند، نه خود بزرگ بین‌ هستند و نه خود کم بین و این امر به بهداشت روانی آنها کمک می‌کند.

ادامه »


free b2evolution skin
23
مهر

چگونه زیستن...

همچنان که از جسم خود مراقبت مي کنيم روح خود را نيز بايد مقاومت تر کنيم تا زندگي بهتري داشته باشيم. در زندگي «چگونه بودن» خيلي مهم تر از «بودن يا نبودن» است. ايجاد فرصت براي شکوفايي استعدادها، توانايي ها و کنار آمدن با خود و ديگران يکي از اهداف مهم و اساسي بهداشت رواني است.

هفته بهداشت روان

 همزمان با آغاز هفته بهداشت و روان با دعوت از مربی بهداشت در مدرسه ضمن تعریفی از بهداشت روانی مواردی را در بهبود عملکرد روانی انسان و روحیه قوی تر و شاد داشتن بیان کردند این موارد که رعایت کردن آن ها ضرورت دارد شامل موارد ذیل است:

۱ – تاثیر معنوی و توسل جستن از خداوند. ( الا بذکرالله تطمئن القلوب )

۲ – تاثیر سکوت و استفاده از تفکر مثبت. ( تغییر دیدگاههای شناختی و فکری )

۳ – تاثیر ورزش (۲۰ دقیقه پیاده روی هر روز )و تغذیه ( شکلات تلخ، کلم ، موز و سیب ).

و در انتها برنامه با پرسش و پاسخ از دانش آموزان پایان یافت.

 


free b2evolution skin
19
مهر

مدیریت ذهن 1

اینکه ما چطور میتونیم با کنترل افکارمون در مسیر نزدیک شدن به خدا قدم برداریم موضوعی هست که همه آدما باید عمیقا ازش اطلاع داشته باشن.

 کارهایی که ما آدم ها میتونیم انجام بدیم به دو قسمت قابل تقسیم هستن:

کارهایی که ظاهری هستن و با دست و پا و اعضای بدن اونها رو انجام میدیم. مثل انفاق و عزاداری و …

 نوع دوم، کارهای باطنی هستن. اتفاقاتی که توی ذهن انسان می افته و اون هم کار حساب میشه. کارهای ذهنی، میتونن ارزشمندتر از رفتار اعضا باشن.
 مثلا کسی که وزنه برداری میکنه داره روی عضلات خودش کار میکنه یا کسی که مچ میندازه یا بدن سازی میره و…اینا همش برای جسم هست

حالا برای تقویت ذهن باید چیکار کرد؟

ادامه »


free b2evolution skin